Акафист батюшке алексию. Святой праведный алексий московский

13.09.2020

Дорога из Церкви

О книге "Дорога к старцу" (из-во "Благовещение")

Еще один «пророк» избран питерским издательством «Благовещение» – «пензенский старец Алексий», «проводник между Богом и людьми», получивший на то «благословение свыше». Ему посвятили книгу «Дорога к старцу», выпущенную в 2004 году, как водится, под брендом «по благословению», – на сей раз якобы «преосвященного Никона, епископа Липецкого и Задонского».
Всего «лучу солнца» посвящено три книги. Третья – «Придите ко мне все труждающиеся» (2005 г.) – составлена иеромонахом Гавриилом (Алексеевым), но теперь помечена «благословением» другого архиепископа - Пензенского и Кузнецкого Филарета. В книге утверждается, что батюшка, после кончины в 2005 г. «общающийся со своими прихожанами на своей могилке... в виде мысленного разговора», сказал, «что стоит очень близко у Престола Божия». Словом, теперь ЗА НЕГО молиться нельзя, а НАДО молиться НА НЕГО. Он якобы еще на земле дал на то благословение, заранее зная, что – святой. А для этого широко распространяются изображения этого больного, судя по всему находившегося в глубокой прелести человека, на обратной стороне которых - тропарь и кондак ему как святому. Какую же святость провозглашают самочинные издатели?

ВТОРОЙ СЕРАФИМ?
Что опаснее: ложка дегтя в чистом виде или она же в бочке с медом? С медом опаснее, так как в чистом виде кто же будет есть деготь?
Если перенести этот вопрос на духовный план, то он будет звучать иначе. Что опаснее: ложь в чистом виде или ложь, растворенная в море истины? Этот вопрос возникает при изучении книги «Дорога к старцу». Книга содержит массу совершенно неоспоримых истин православного вероучения и духовной жизни. И читатель, отчасти знакомый с ними, вполне может «проглотить» и другое: то, что никоим образом к истинам Православия не относится.
Книга написана о старце. Зовут его... Впрочем, авторы книги, очевидно, и сами толком не знают, как его зовут, называя то «схимонах Алексий», то «схиигумен Алексий», то почему-то «схиЕгумен». Один раз проскальзывает «схиархимандрит Алексий». Так кто же этот человек (в миру Михаил Иванович Шумилин, 1930 г.р.)? Само слово «старец» производит на наших православных современников некое мистическое действие. Действительно, в России это слово приобрело смысл, которого не имело раньше.
В святоотеческой литературе старец - человек, имеющий достаточный опыт монашеской жизни, духовный наставник новоначального монаха: «...старцем называется в монастырях преуспевший в духовной жизни инок, которому поручается назидание братии».
Совсем иное значение это слово приобрело в России после оптинских старцев XIX века. Теперь в сознании большинства православных слово «старец» почти то же, что «живой святой». Под этим словом обязательно подразумевается наличие духовных дарований: прозорливости, исцелений и т. д. Именно такой старец предстает нам из книги: святой чудотворец, прозорливец и целитель. Куда там святым древних патериков! Прочитав книгу, впору вспомнить жития прп. Серафима Саровского. Кстати, в книге о. Алексий буквально поставлен рядом с этим святым: «Как-то диакон Андрей сокрушался, что старца не было на празднике в Дивеево. Но батюшка возразил, что он был там и стоял вместе с Серафимом у его раки». В данном случае утверждается, что старец, телом находясь в одном месте, духом пребывал в другом - стоял (телесно «отец Алексий» стоять не может и ниже будет сказано почему) рядом с прп. Серафимом.
Можно ли поверить тому, что в наше время под Нижним Новгородом, вне всякого канонического церковного подчинения, жил-поживал святой такого уровня? Да еще в «обители», построенной по его личному благословению без всякого ведома об этом епископа?
Но главная идея книги не в этом. Она в следующем: без старца (именно в смысле без святого) спастись невозможно. Не хотелось бы говорить о святости или несвятости «старца Алексия». Коснемся исключительно книги о нем.
Начнем с того, что он человек не простой - инвалид детства: «Родился мальчик с тяжелейшим физическим недугом, из-за которого его ножки никогда не касались земли». Для тех, кто не знает церковных правил, надо сказать: такой человек не может быть священником. Монахом - может. Старцем - наставником монахов - может. Святым - может. А священником - нет. Инвалидность - каноническое препятствие к рукоположению в священный сан. Не по этой ли причине мы не найдем в книге ту часть жития о. Алексия, где было бы сказано о его хиротонии и начале служения? Какой же епископ дерзнул нарушить правила, рукоположив человека, который не может не только ходить, но даже есть без посторонней помощи? И был ли вообще этот епископ? Была ли вообще хиротония?
В новой книге «Приидите ко мне все труждающиеся», вышедшей в 2005 г. уже после смерти «старца Алексия», все сомневающиеся в каноничности его рукоположения приговариваются к вечным мукам. Вот что ответил сам «батюшка на эти измышления»:
«Рукоположение было правильное. Дух Святой сошел. А кто будет в этом сомневаться и других ввергать в смущение, то это будет хула на Святого Духа. И если в этом не покаются, то им не будет прощения ни в этой жизни, ни в будущей». Приговор начал сбываться тут же. «А тот священник, который порочил имя старца, говоря, что он будто не схиигумен, находится теперь в сильном расслаблении и вызывает у своих прихожан лишь большую жалость».
И еще один любопытный ответ на сомнения в том, как калека мог держать в руках Потир: «Да. Не мог держать Потир. А если старец весь мир держал? А если был удерживающим на земле?»
После этого уже не удивляешься, встретив такие слова старца о себе: «Такого уже на земле не будет...», «для них я Великий».

«СТАРЦЕОБРЯДЧЕСКАЯ» ЦЕРКОВЬ
Но оказывается не только странность высказываний «старца Алексия» настораживала тех, кто пограмотнее (все же священники!), но и еще кое-что: «Их раздражало, что батюшка не в штате епархии и вроде как никому не подчиняется». Вот в чем дело! Батюшка-то в своей собственной юрисдикции, вне всякого епископа, а по сути это означает, что он вне Церкви. Ни Евхаристии, ни других служб он совершать не может. Из книги напрашивается вывод о том, что о. Алексий или «самосвят», или раскольник. Увы, это так!
Автор и составитель книги, священник Геннадий Емельянов, пытается навести мути в этот вопрос: «На Кавказе мне рассказывали, как во время гонения на монахов в шестидесятые годы прошлого века, когда за ними буквально охотились, два старца избежали преследования чудесным образом: они по воздуху перешли пропасть и исчезли из виду. К какой епархии они принадлежали, какому епископу? И почему старец Антоний после лагерей служил Литургию в кочегарке и никто из мирян не выдал его властям? Многие священники во времена лютых гонений не смогли найти себе пристанище в официальной Церкви (выделено нами. – Иг. И.), но продолжали служить по домам, подвергая себя смертельной опасности. На этот вопрос нет простого и однозначного ответа, и мы не будем подробно исследовать его. Заметим только, что Дух дышит там, где хочет, и тогда, когда хочет. Откуда приходит и куда уходит - никто этого не знает. Непреложные свидетельства Духа Святого отражены в этой книге. Можно их отвергать, но ведь это значит бороться с Богом. Пусть же задумаются приверженцы прописных истин и уложений: есть ли у них в душе место живому Духу? Не заслоняют ли официальные персоны Церкви (выделено нами. - Иг. И.) самого Господа?»
Здесь автор сознательно вводит читателя в заблуждение. Никакой загадки и проблемы тут нет, и необязательно наводить тень на плетень. Если во времена гонений в силу смертельной опасности можно (и иногда нужно) было жить и служить в подполье, то после устранения этой опасности нормальные священники шли к архиереям и получали приходы для служения и антиминсы. Сейчас не время гонений. Сектантские же рассуждения о Духе, который дышит там, где хочет, и тогда, когда хочет, оставим без комментариев. У нас, православных, в отличие от неохаризматических сект, слава Богу, есть Церковь, имеющая полноту даров Духа. Впрочем, о причине, заставившей автора написать такие строки, мы скажем ниже, а пока продолжим цитировать о. Геннадия Емельянова -составителя книги о старце Алексии «Дорога к старцу»: «Вопрос об официальной принадлежности священника к епархии стал непреодолимой преградой на пути к старцу для многих современных священников (что не может не радовать. - Иг. И.). Многолетняя "законническая" болезнь вновь обострилась среди священства в наши дни. Внешний, плотской человек потому и цепляется за внешнее, "законное", чтобы заслонить собственную духовную пустоту - и от других, и от себя самого, чтобы не нарушать мнимый покой и комфорт чувств и мыслей».
Каноничность объявляется «законнической» болезнью, а желание окормляться у духовника, находящегося в евхаристическом и молитвенном общении с Церковью – духовной пустотой. После этих рассуждений книга читается совсем по-другому: уж не сектантом или раскольником писана она?
«Можно поставить этот вопрос и еще шире. Можно ли служить Литургию без антиминса, вина, просфор, церковной утвари и обычных церковных облачений? Любой законник ответит - невозможно. Но что невозможно человеку, возможно Богу. История нашей Церкви знает случаи, когда такие Литургии совершались в Соловецких и Прибайкальских лагерях, когда даже охранники не смели ее прервать, остановленные ангельским пением служащих. За такое служение, как правило, священники платили собственной кровью, и это их не останавливало». О. Геннадий пошел по второму кругу. Опять времена гонений у него не исключение, а правило. Но вот более любопытный перл: «Сегодня встает еще один вопрос. Может ли совершать Литургию священник, запрещенный в служении без канонических оснований? Наложивший такое прещение епископ запрещает служение самого себя. И все-таки ответ на этот вопрос нужно искать у старца, поступать не по своей, а по Божественной воле». Вот она - новая «старце-обрядческая» церковь! Оказывается, старец имеет право высшего суда над епископом! И все же: кого под неправедно запрещенным священником подразумевает о. Геннадий? Старца или самого себя?
«Может быть, нам, законно рукоположенным и служащим, повнимательнее посмотреть на себя и попытаться понять, почему мы не имеем тех даров Духа Святого, которые щедрой рукой Господа в изобилии дарованы схиигумену Алексию?» А чего тут пытаться понимать? И так все понятно. Дары Духа имеют те, кто живет праведной жизнью. Мы ею не живем, и иметь такие дары не можем. И священный сан тут совершенно ни при чем: он не сообщает дара личной святости, и, как священнику, о. Геннадию это должно быть хорошо известно.

МОЖНО ЛИ СПАСТИСЬ БЕЗ СТАРЦА?
И заканчивая это краткое исследование книги «Дорога к старцу», хочется коснуться ее главной духовной мысли, выраженной в следующем диалоге с о. Алексием: «Батюшка, а как же другие священники, которые служат и окормляют своих прихожан, которые приходят со своими нуждами, молятся друг за друга, испрашивают совета, как поступить в той или иной ситуации? Идут ли эти священники с паствой ко спасению, если у них, как правило, нет общения со старцем?» - «Если священник не ищет общения со старцем и не стремится к нему, то он не приведет ко спасению ни себя, ни паству».
Грозные слова. Без старца - читай без святого духоносного наставника - спастись нельзя. А поскольку такого уровня старцев у нас, кроме о. Алексия (если верить книжке), считай что и нет, то без общения лично с ним у нас нет и спасения.
Получается, все церковные Таинства, все Святые Отцы и весь опыт Церкви без старца - ничто, так как без него нет спасения. Так ли учит Церковь? Сравним этот тезис с мыслями свт. Игнатия Брянчанинова. Говоря о духовном руководстве, он пишет: «По учению Отцов, жительство... единственно приличествующее нашему времени, есть жительство под руководством Отеческих писаний с советом преуспевших современных братий; этот совет опять должно поверять по писанию Отцов. Отцы первых веков Церкви особенно советуют искать руководителя Боговдохновенного... Отцы, отделенные от времен Христовых тысячелетием, повторяя совет своих предшественников, уже жалуются на редкость Боговдохновенных наставников, на появившееся множество лжеучителей, и предлагают в руководство Священное Писание и Отеческие писания. Отцы, близкие к нашему времени, называют Боговдохновенных руководителей достоянием древности и уже решительно завещают в руководство Священное и Святое Писание, проверяемый по этим Писаниям, принимаемый с величайшей осмотрительностью и осторожностью со¬вет современных и сожительствующих братии».
«Не утомляй себя напрасно исканием наставников: наше время, богатое лжеучителями, крайне скудно в наставниках духовных. Их заменяют для подвижника писания Отеческие... Постарайся найти хорошего, добросовестного духовника. Если найдешь его - и тем будь доволен, ныне добросовестные духовники - великая редкость».
«В духовнике, по мнению моему, великое достоинство - простота, неуклонное наследование учению Церкви, чуждое всяких своих умствований».
Именно учения о верности Церкви мы не найдем в книге «Дорога к старцу».
Остается вспомнить еще одно горькое замечание святителя Игнатия: «Боговдохновенных наставников нет у нас!»

И збранный архиерею и слуго Великаго Архиерея Иисуса, преблаженне Алексие! Яко сподобльшеся многих твоих благодеяний, не имеюще же что воздати, похвальная восписуем ти и от души взываем, проповедающе чудеса твоя: испроси нам от Царя Небеснаго безбедно преити прочее жития сего и достигнути Горняго Иерусалима, да тамо узревше тя в блаженней радости, воззовем к тебе:

Икос 1

А нгеле, от земли прозябый! Великаго Совета Ангел, провидев доброту души твоея, прежде век избра тебе, еже благовестити плененным отпущение и слепым прозрение. Отнюдуже мы, грешнии, светом дел твоих получивше прозрение и грехов отпущение, взываем:

Радуйся, корене благаго отрасль блажайшая; радуйся, честных родителей добрейший сыне.

Радуйся, благоуханнаго сада прозябение; радуйся, духовным возрождением Богу Отцу усыновленный.

Радуйся, миропомазанием Святаго Духа запечатленный; радуйся, имя, яко миро излиянное, свыше восприявый.

Радуйся, от пелен Богу посвященный; радуйся, мужественно иго Христово на себе возложивый.

Радуйся, земная и мимотекущая, яко уметы, вменивый; радуйся, егоже Человек домовит — Иисус утро наят делателя в виноград Свой.

Радуйся, образ Божий и подобие свято соблюдший; радуйся, красото, душевныя и телесныя всех очи увеселяющая.

Радуйся, Алексие, великий чудотворче и скорый помощниче.

Кондак 2

В идя откровением Духа Святаго, яко не устоят нечестивии на суде праведнем, но суть яко прах, егоже возметает ветр, от младых ногтей, преблаженне Алексие, на совет их не шел еси, ниже на пути грешных человеков стал еси, но, Закону Божию усердно поучался, и прочим внушал еси пети: Аллилуиа.

Икос 2

Р азум свыше прием, мал детищ сущь, еже не труждатися всуе в ловлении птиц, потщался еси вся яже на земли красная оставити. Темже мы приглашаем тебе:

Радуйся, на ловитву человеков призванный; радуйся, к Горним, яко на крилах возлетавый.

Радуйся, море житейское любомудрием испытавый; радуйся, волнение его безопасно прошедый.

Радуйся, земле благая, семя слова Божия восприявшая; радуйся, земле, плод сторичный произрастившая.

Радуйся, пшенице, хлеб Небесный устроившая; радуйся, в житнице Небесной соблюденная.

Радуйся, обретый многоценный бисер и его всем, елика имел еси, купивый; радуйся, зельным пощением, яко благовкусною пищею, от юности питавыйся.

Радуйся, всенощным стоянием и непрестанными молитвами себе в подвизе укрепивый; радуйся, в море слез твоих множества демонов потопивый.

Радуйся, Алексие, великий чудотворче и скорый помощниче.

Кондак 3

С илою свыше, егда облече тя Дух Всесвятый, пастыря Церкви российстей поставляя, тогда всем людем твоим вдыхал еси хвалу: Аллилуиа.

Икос 3

П одобаше, отче Алексие, с Небесе песни тебе воспеваемей быти, а не от земли: кто бо от человек возможет по достоинству твоея святыни величия поведати? Но мы, любовию твоею побеждаеми, вопием ти сице:

Радуйся, дольняя и красная мира презревый; радуйся, вышних красот желанием воспаленный.

Радуйся, Единаго Христа от сердца возлюбивый; радуйся, Тому Единому всею душею прилепивыйся.

Радуйся, правило веры благочестивыя; радуйся, благий делателю винограда Христова.

Радуйся, дарованный талант приумноживый; радуйся, в радость Господа твоего вшедый.

Радуйся, сладостьми духовными нас насыщающий; радуйся, благоприятное Богу кадило.

Радуйся, благоухание молитвы к Престолу Вышняго возносящий; радуйся, любовный к Богу о нас предстателю.

Радуйся, Алексие, великий чудотворче и скорый помощниче.

Кондак 4

Б урю безместных помыслов, от диавола непрестанно воздвизаемую, до конца укротил еси и, радуяся о такове победе, торжественне Богу воспевал еси: Аллилуиа.

Икос 4

С лыша и видя премногую твою добродетель, пастыря тя Церкве Христовы избирает сословие православное, мы же, о сем веселящеся, глаголем ти:

Радуйся, достойно возседый на седалище апостольстем; радуйся, кормило корабля Христова.

Радуйся, мудрый наставниче; радуйся, звезде непрелестная, в руце Христовой содержимая.

Радуйся, в подвизе учительства неутомимый; радуйся, безвестных и тайных Премудрости Божия проповедниче.

Радуйся, нелицеприемный Истины поборниче; радуйся, безбожных и нечестивых устен обличителю и заградителю.

Радуйся, благовременне и безвременне в учении апостолу поревновавый; радуйся, властию, данною ти свыше, мудре и душеполезне человеки вязавый и решивый.

Радуйся, кающихся утешителю; радуйся, паствы твоея добрый хранителю.

Радуйся, Алексие, великий чудотворче и скорый помощниче.

Кондак 5

Б оготочною Кровию искупившаго род человеческий от законныя клятвы верою зря Владыку и усердне к Нему любовию распалаемь, непрестанно возглашал еси: Аллилуиа.

Икос 5

В идев великий князь твое велие духа мужество и любовь к Отечеству твоему, умоли тя поити к безбожному царю Вердевиру: ты же абие шед благими и кроткими словесы зельный гнев его на род христианский утолил еси. Сия благодеяния твоя, отче наш Алексие, мы, сынове российстии, исповедующе, благодарне вопием ти:

Радуйся, мужественный Духа воине; радуйся, столпе крепости нашея от лица вражия.

Радуйся, оружие, без рати супостаты побеждающее; радуйся, щите, от напастей ограждающий.

Радуйся, яко кокош, птенцы своя охраняющий; радуйся, жезле, падающих подкрепляющий.

Радуйся, пастырю, волков от стада отгоняющий; радуйся, душу свою за овцы положити не отрекийся.

Радуйся, любве Христовы истый хранителю; радуйся, не яже своя, но яже ближняго взыскавый.

Радуйся, скорбящих скорое услышание; радуйся, печальми обуреваемым тихое пристанище.

Радуйся, Алексие, великий чудотворче и скорый помощниче.

Кондак 6

П роповедницы твоея святыни нам суть нетленныя твоя честныя мощи, чрез многа лета пред очами нашими лежащия, иже, аще и запечатанным сущим устом твоим молчанием, обаче вопиют непрестанно: Аллилуиа.

Икос 6

В озсия слава многих чудес твоих не токмо в преславнем граде сем, но и в неверных агарянех, отнюдуже нечестивый царь их Джанибек желаше, да помолишися о ослепшей царице его: ты убо, всю надежду возложив на Врача душ и телес, силою молитв твоих зрение той испросил еси. Мы же, удивльшеся таковому преславному чудеси, взываем ти:

Радуйся, угодное чудес Божиих орудие; радуйся, в скудельном сосуде сокровище силы Божия явивый.

Радуйся, предсказания евангельскаго исполнителю; радуйся, деснице чудотворения Иисусова.

Радуйся, язык Христов, словом исцеляяй; радуйся, апостольския силы сохранителю.

Радуйся, слепых просветителю; радуйся, немощных целебниче.

Радуйся, тайных провидче; радуйся, бесов от человек прогонителю.

Радуйся, силою чудес и невернаго царя Церковь почтити и возвеличити преклонивый; радуйся, не телесное токмо, но и душевное зрение подаваяй.

Радуйся, Алексие, великий чудотворче и скорый помощниче.

Кондак 7

Х отящу тебе благоугодити Творцу твоему, не седмый токмо день освящал еси, но всю седмицу жития твоего во святости провождал еси, воспевая Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Н овую тя показа тварь Зиждитель, всеблаженне Алексие, земна ангела и небесна человека. Темже чудящеся воспеваем ти:

Радуйся, отче наш, обитаяй духом в Небеси, а телом на земли опочиваяй; радуйся, дивная величия Божия всем поведаяй земнородным.

Радуйся, плоть духу покоривый; радуйся, пленивый разум свой в послушание веры.

Радуйся, рыкающаго адскаго льва уста заградивый; радуйся, огнь похоти плотския погасивый.

Радуйся, сребролюбия идол сокрушивый; радуйся, над всеми кознями вражиими восторжествовавый.

Радуйся, отвергийся себе и волю свою воле Божией покоривый; радуйся, питавыйся сокровенным хлебом Небесным.

Радуйся, алкавый и жаждавый единыя правды; радуйся, Царствие Божие внутрь себе вселивый.

Радуйся, Алексие, великий чудотворче и скорый помощниче.

Кондак 8

С транное чудо житие твое, святителю, является притекающим ко всечестным мощем твоим, при нихже и малое моление приносящим, велия всегда благодать от Бога подается, юже приемлюще, друг со другом радостно Богу возглашаем: Аллилуиа.

Икос 8

В есь ум свой имея в вышних вперен, и нижних, паству твою, не оставил еси, молитвы о ней возсылая ко Всевышнему Владыце, преподобне Алексие. Не забуди и ныне нас, приглашающих тебе усердне:

Радуйся, горо, добродетельми выше Небес вознесенная; радуйся, реко, скверны наша омывающая.

Радуйся, источниче, жажду греховную утоляяй; радуйся, каменю драгий, всю Российскую землю украшаяй.

Радуйся, злато, во вся концы блещание от себе испущающее; радуйся, сребро, седмерицею от скверн греховных очищенное.

Радуйся, кимвале, всех на славословие Божие созываяй; радуйся, светильниче, седящих во тьме озаряяй.

Радуйся, древо, от жара греховнаго осеняющее; радуйся, благотучная ветве лозы Христовы.

Радуйся, таинственнаго Тела здравый члене; радуйся, чадо славы Воскресения.

Радуйся, Алексие, великий чудотворче и скорый помощниче.

Кондак 9

В сякое безместных страстей востание благодатию Господнею до конца потребил еси в мертвенней плоти твоей, святителю Алексие! Темже и был еси яко древо, насажденное при исходищих вод, плод дая во время свое и поя Богу: Аллилуиа.

Икос 9

В ития многовещанныя превозшел еси духовною силою слова твоего, поведая людем дивная величия Божия и питая гладныя души хлебом с Небесе. Мы же, таковая сердцем объемлюще, благодарне тебе зовем:

Радуйся, кедре, в Церкви Христове, яко в Ливане, умноженный; радуйся, яко финикс, в дому Божием процветый.

Радуйся, кипарисе, верных сердца благовонием исполняяй; радуйся, винограде, сладкое благочестия вино нам источаяй.

Радуйся, крине, горняя поля украшаяй; радуйся, смоковнице благоплодная.

Радуйся, пшенице, чистым хлебом гладныя питающая; радуйся, маслино, елей милости изливающая.

Радуйся, цвете, от корене Христова процветый; радуйся, сладкое вино, в точиле Иисусовом изгнетенное.

Радуйся, безсмертным питием днесь напаеваемый; радуйся, и нам трапезу Небесную уготовляяй.

Радуйся, Алексие, великий чудотворче и скорый помощниче.

Кондак 10

С пасти хотя вверенныя ти люди, закон и Евангелие по вся дни проповедал еси: да, познавше многая своя прегрешения, прибегают с молением непрестанно ко Христу, Спасителю мира, от Негоже приемлющих прощение, научал еси их пети: Аллилуиа.

Икос 10

С тена еси, всеблаженне Алексие, Горняго Иерусалима, от десяти заповедей, яко от десяти велиих камений, Духом Святым устроенная! Имел бо еси закон Господень посреде чрева твоего, темже и глаголем ти:

Радуйся, Единаго Бога и Егоже послал есть Иисуса Христа познавый; радуйся, яко не поклонился еси кумиру временнаго благополучия.

Радуйся, яко николиже приял еси имене Господа Бога твоего всуе; радуйся, от юности всяк час жития твоего Богови посвятивый.

Радуйся, яко всех, иже отцы и матери наричутся, почтил еси; радуйся, до конца гнев на ближняго в сердце твоем истребивый.

Радуйся, похоти плотския постом и трудами от себе прогнавый; радуйся, руце свои от лихоимания и хищения всегда удержавый.

Радуйся, уста твоя от осуждения и клеветы обуздавый; радуйся, сердце твое от зависти и ненависти очистивый.

Радуйся, удаливыйся от надмения фарисейскаго; радуйся, истый образе мытарева смирения.

Радуйся, Алексие, великий чудотворче и скорый помощниче.

Кондак 11

П ение ангельское совершашеся, егда святая твоя душа от земных преставляшеся к Небесным, ихже един лик по Едином взываше: Аллилуиа.

Икос 11

М ногосветлыми лучами блистает житие твое, отче Алексие! Отнюдуже многим ликом праведных духов сопричастна тя видяще, вопием ти:

Радуйся, пророче, волю Господню нам открывый; радуйся, апостоле, Евангелие Царствия Божия кающимся благовестивый.

Радуйся, пастырю, о славе Божией ревновавый; радуйся, мучениче, изволением душу свою за паству положивый.

Радуйся, постниче, вземший крест свой на рамо и тесным путем вслед за Христом шедый; радуйся, священниче, Безкровную Жертву о людех приносивый.

Радуйся, Херувиме, на немже опочи Господь Славы; радуйся, шестокрилатый Серафиме, вопияй непрестанно Трисвятую песнь Господу Саваофу.

Радуйся, девственниче ангелоподобный; радуйся, многи обители на славословие Божие устроивый.

Радуйся, друга Божия Преподобнаго Сергия присный друже; радуйся, яко егоже желал еси зде зрети преемником своим, того зриши днесь тамо вкупе с тобою Престолу Божию предстояща.

Радуйся, Алексие, великий чудотворче и скорый помощниче.

Кондак 12

Б лагодать, яже бысть Иисус Христос, твоими пречистыми усты граду сему всегда бысть проповедана. Отнюдуже вси, Христу поклоняющеся, пояху: Аллилуиа.

Икос 12

П оюще велия твоя, Алексие досточудне, исправления и подвиги, недоумеем воистину, како наречем тя; от всех бо благих дел, яко град красен, себе Творцу устроил еси. Темже взываем ти:

Радуйся, Адамово падение благодатию Христовою в себе исправивый; радуйся, по изгнании из земнаго рая Небесный рай улучивый.

Радуйся, Авелю, Кровию Христовою окропленный; радуйся, новый Енох, угодивый Господеви.

Радуйся, Илие, огненною добродетелей колесницею вознесенный; радуйся, Елисее, сугубую благодать восприявый.

Радуйся, Ное, от потопа беззаконий благодатию Христовою, яко ковчегом древ негниющих, спасшийся; радуйся, Аврааме, не сына, но себе самаго в жертву Богу принесший.

Радуйся, Исаие, на Престоле высоце и превознесенне лицем к лицу Господа зрящий; радуйся, Израилю, молитвою укрепивыйся с Богом и благословение вечное от Него приемый.

Радуйся, Самуиле, царем благословение подаваяй; радуйся, наследниче Божий и сонаследниче Христов.

Радуйся, Алексие, великий чудотворче и скорый помощниче.

Кондак 13

О, пастырю наш предобрый и светильниче многосветлый, всечестне Алексие! Приими сие малое тебе хваление наше и испроси нам у Христа Бога утверждение в вере, еже ходити во всех заповедех и оправданиих Господних безпорочно, Отечеству же нашему мир и благоденствие, да сподобимся вечно в радости блаженней воспевати Богу: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос «Ангеле, от земли...» и 1-й кондак «Избранный архиерею...».

Молитва

О, пречестная и священная главо и благодати Святаго Духа исполненная, Спасово со Отцем обиталище, великий архиерее, теплый наш заступниче, святителю Алексие! Предстоя у Престола всех Царя и наслаждаяся Света Единосущныя Троицы и херувимски со Ангелы возглашая песнь Трисвятую, велико и неизследованное дерзновение имея ко Всемилостивому Владыце, молися паствы твоея спасти люди, единородный ти язык, благостояние святых церквей утверди, архиереи благолепием святительства украси, монашествующих к подвигом добраго течения укрепи: град сей (или: весь сию: аще во обители: святую обитель сию) и вся грады и страны добре сохрани и веру святую непорочну соблюсти умоли: мир весь умири, от глада и пагубы избави ны и от нападения иноплеменных сохрани нас: старыя утеши, юныя накажи, безумныя умудри, вдовицы помилуй, сироты заступи, младенцы возрасти, немощствующия исцели и везде тепле призывающих тя и с верою притекающих к раце честных и многоцелебных мощей твоих, усердно припадающих и молящих ти ся, от всяких напастей и бед ходатайством твоим свободи, да зовем ти: о, Богоизбранный пастырю, звездо всесветлая мысленныя тверди, тайнаго Сиона необоримый столпе, миродохновенный цвете райский, всезлатая уста Слова, Московская похвало, всея России украшение! Моли о нас Всещедраго и Человеколюбиваго Христа Бога нашего, да в день страшнаго Пришествия Его шуияго стояния избавит нас и радости святых причастники сотворит, со всеми святыми во веки. Аминь.

>

Пензенский старец схиигумен Алексий. Житие.

Предисловие

Про Пензенского батюшку Алексия издано уже семь книг, написал их иеромонах Гавриил, который служил в обители батюшки и общался с ним непосредственно в течение десяти лет. Книги называются: “Придите ко мне все труждающиеся…”

Гавриил пишет, что читая о подвижниках прошлого столетия, задаешься вопросом, почему при жизни этих подвижников о них никто ничего не знал, и мы узнаем об их дарах, способностях и помощи людям только тогда, когда они уже закончили свой жизненный путь, и почти не осталось очевидцев их добродетельной жизни.

Сейчас, как все почти что слышали, время сжимается, по данным японских исследователей в сутках уже не двадцать четыре часа, а семнадцать, а на время написания этого материала похоже, что и меньше. И ритм жизни естественно убыстряется даже по сравнению с прошлым столетием. Да и жить становится все сложнее и сложнее не только в материальном и физическом плане, но и в духовном. Люди не знают, как жить, вокруг столько безнравственности, лжи и обмана и на частном, и на государственном уровне. Поэтому книги о благочестивых, прозорливых старцах, которых в наше время не так много, просто необходимы как воздух.

Поэтому иеромонах Гавриил решил написать о схиигумене Алексие, который жил в наше время и отошел ко Господу 8 января 2005 года. Да и очень многие почитатели старца просили рассказать о случаях благодатной помощи старца, хотя находились они зачастую за многие тысячи километров от старца, но молились, просили о помощи и батюшка им помогал.

Пензенский старец схиигумен Алексий был избранником Божием, он в жизни терпел очень много мучений, поношений и гонений, и Господь наделил его многими благодатными дарами – знанием Божией воли, прозорливостью, изгнанием бесов. Он помогал всем, кто к нему обращался, никому не отказывал, а вот для себя ничего не мог сделать. Старец окормлял и помогал тысячам людей, брал на себя немощи и грехи людей, страдал и мучился за них.

В Пензенской области, в посёлке Победа, существует уже получившая довольно большую популярность, так называемая, «Михайловская обитель». Община «старца Алексия» (это другое название «Михайловской обители») расположена рядом с православным храмом Успения Божией Матери Пензенской епархии РПЦ.

Эта община НЕ имеет канонического общения с Русской Православной Церковью, хотя зачастую объявляет себя не иначе как «Истинной Православной Церковью».

В центре духовной жизни «Михайловской обители» — почитание личности «схиигумена Алексия».

«Старец» «Михайловской обители» — «схиигумен Алексий»

Михаил Иванович Шумилин (это его мирское имя) родился 10 ноября 1930 года в селе Ломовка Лунинского района Пензенской области с тяжёлым физическим недугом. Он - инвалид детства.

В течение всей жизни он не мог полноценно управлять ни руками, ни ногами, передвигался в инвалидной коляске и только с чужой помощью. А главное - речь его была нечленораздельной и неразборчивой. Поэтому, когда в 22-летнем возрасте Михаила перевезли в Пензу, его мать при нём стала «переводчиком».

Совершенно очевидно, что человека в таком физическом состоянии не могли рукоположить в священный сан, который ему приписывают члены общины.

О его постриге (якобы совершённом в 1992 году) вообще стало известно не так давно - в 2007 году из книги «По вере вашей да будет вам…». Это одна из нескольких книг, написанных о «старце Алексии». Один из авторов - «священник» Геннадий Емельянов, ранее являющийся распространителем культа «Чебаркульского отрока Вячеслава».

Литература о «схиигумене Алексии»

В книге, озаглавленной евангельскими словами «По вере вашей да будет вам…», рассказывается о хиротонии «старца Алексия» в присутствии нескольких митрополитов и архимандритов, проживающих и служащих в совершенно разных местах (Тбилиси, Риге, Белгороде) и странным образом собравшихся для хиротонии Михаила Шумилина.

Также говорится о благословении почившего архиепископа Пензенского и Кузнецкого Серафима, что является ложью. Архиепископ Серафим своего благословения не давал ни на его постриг, ни на строительство «Михайловского храма» и этой «обители».

А на самой книге стоит опять же ложное благословение правящего на тот момент архиерея - архиепископа Пензенского и Кузнецкого Филарета, которого он не давал. Более того, опроверг сам факт такого благословения. А документов на клирика Алексия (Шумилина) в Пензенской епархии нет, и никогда не было.

Помимо выше упомянутой книги, о нём написано ещё несколько книг сектантского толка с ложно подписанными благословениями: «Дорога к старцу», «Придите ко мне все труждающиеся…» и другие.

Они представляют собой воспоминания людей, которые общались со «старцем» и комментарии автора, призванные направить мысли читателя в нужное русло. Многие воспоминания писались ещё при жизни «схиигумена Алексия» и с его «собственного благословения», вопреки церковным канонам.

Идеи, изложенные в этих книгах, противоречат учению Православной Церкви. В них пропагандируется учение о том, что спасение души невозможно без старца, о том, что доказательством истинности старца являются совершённые им чудеса. А ещё - запрет о поминовении «схиигумена Алексия» как усопшего, так как он однозначно святой.

Скорее всего, сам Михаил Шумилин в силу своего недуга даже не понимал, что на самом деле вокруг него происходит. Окружающие люди использовали этого больного человека, инвалида детства, в своих корыстных целях.

Адепты этой общины распространяют по всей России этупсевдоправославную литературу. В конце книги «По вере вашей да будет вам…» даже напечатан акафист «Преподобному отцу нашему схиигумену Алексию, старцу Пензенскому». Также прилагается ламинированная фотография «старца» с тропарём и кондаком на обратной стороне.

«Михайловская обитель»

«Михайловская обитель» представляет собой частное подворье, огороженное кирпичным забором. Калитка - с кодовым замком, вокруг - охрана. На куполе колокольни установлен православный крест. Частое зрелище вокруг представляет собой массу машин и паломнические автобусы.

В «обители» свои законы - своё «непереводное» время, генеральная исповедь у могилки «старца» без священника (потом нужно лишь подойти к настоятелю для разрешительной молитвы), освещение воды от «батюшкиной силы» без молебна (расставляя бутылки с водой вокруг его могилы).

Приезжающие сюда люди со всей России и ближнего зарубежья, продолжают считать себя православными и по месту жительства ходить в православный храм… А в «обитель» приезжают для «благодатного общения со старцем» и взять «песочек с могилки».

При этом «Михайловские паломники» обижаются на батюшек из своих приходских храмов, которые не допускают до Причастия тех, кто вместо положенного Правила ко Святому Причащению читает акафист «старцу»…

Как и любая секта, культ «схиигумена Алексия» носит коммерческий характер. Собираются средства на «часовню на могиле старца», «монастырь» и другие цели не только в Пензенской области, но и по всей России.

Также в посёлке Победа скупают дома, ведь здесь действует «благодать старца», в связи с чем цены неоправданно высоки - превышают реальную стоимость более, чем в десять раз.

«Обителью» руководит бывший программист Александр Жуков, именующий себя отцом Рафаилом, и бывший милиционер Григорий Алексеев, называющий себя отцом Гавриилом. Члены общины представляются «последователями старца Алексия».

Наибольшую популярность «Михайловская обитель» приобрела в таких городах как Москва, Санкт-Петербург, Краснодар, Волгоград, Нижний Новгород, а также в Саратовской, Владимирской и Тульской областях. Книги о нём, изданные в Москве и Петербурге активно распространяются по епархиям.

«Михайловская обитель» не зарегистрирована органами юстиции. Представителей Пензенской епархии «михайловцы» в храм не пускают, на вопросы о том, кто благословил строительство храма, кто рукополагал клириков и служащих - отвечать отказываются…

Культ «старца Алексия» — движение сектантского и раскольнического духа, маскирующееся под православие. Члены общины были уличаемы в мошенничестве.

, сохрани и соблюди нас молитвами твоими от искушений диавольских и падений греховных, испроси нам свыше помощь во время уныния и безпомощия нашего, да не преткнемся о камень соблазна, но неуклонно шествуем путем заповедей Христовых, дондеже достигнем оных блаженных обителей райских, идеже ты ныне водворяешися и веселишися. И яко предумершую душу отрока молитвою твоею воскресил еси, тако и душам нашим испроси у Господа к усердию воззвание, да избежавше молитвами твоими мытарств воздушных и власти лютаго миродержца, унаследуем Царство Небесное и прославим великолепое Имя Отца, и Сына, и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

Акафист святому праведному Алексию, Бортсурманскому чудотворцу

Избранный от Царя сил Господа Иисуса Христа, крепкий победитель врагов невидимых показался еси, предивне Алексие . Во смирении многия труды и подвиги подъял еси, и сего ради велие дерзновение пред Богом стяжав, недугов душевных и телесных целитель явился еси; и ныне Престолу Святыя Троицы в веселии предстоя, от всяких нас бед свободи, зовущих: Радуйся, праведне Алексие, предивный чудотворче.

Ангельскими добродетельми украшенный, небожителем еще на земли уподобился еси, и яко звезда пресветлая в земли Российстей просиял еси. Темже смиренное житие твое воспоминающе и величию подвига твоего дивящеся, глаголем ти сицевая: Радуйся, преславный избранниче Божий; Радуйся, подвижниче преизрядный. Радуйся, всею душею Господа возлюбивый; Радуйся, любовию ко Христу пещь страстей угасивый. Радуйся, покаянием плотския соблазны отринувый; Радуйся, непрестанно в сердце Бога славивый. Радуйся, образе кротости и смирения; Радуйся, усердный ревнителю поста и воздержания. Радуйся, мира духовнаго умиленный тайнозрителю; Радуйся, жития добродетельнаго учителю. Радуйся, посылаяй нам от Господа пречудное поможение; Радуйся, в печалех сущим даруяй скорое утешение. Радуйся, праведне Алексие, предивный чудотворче.

Видев Господь, яко велию злобу лукавый воздвиже на тя, мирскими соблазны тебе уловити желая, возбрани тому совершитися, и видением Ангела с чашею от пути гибельнаго отврати тебе, и отселе, отче святе, в непрестанной молитве подвизался еси, добрыми делы людем страждущим послужититщася. Прославляюще молитвенныя подвиги и добродетели твоя, спасающему грешных Богу воспоим, вернии: Аллилуйя.

Разум имея благодатию просвещенный, вся тленная блага ни во чтоже вменил еси, и ревностию по Бозе разжизаем, явил еси себе делателя заповедей Божиих неленостна, отче наш Алексие. Взирающе на славная твоя деяния, восхвалим тя тако: Радуйся, честный сосуде Духа Святого; Радуйся, нрава кроткого богомудрый обладателю. Радуйся, постниче изряднейший Господа ради; Радуйся, молитвенниче теплейший за род наш. Радуйся, наставниче в мори житейском обуреваемым; Радуйся, во всяких обстояниих болезнующим предстателю. Радуйся, скорый заступниче в бедах сущим; Радуйся, щедрый подателю милостыни неимущим. Радуйся, немощствующих благодатная крепосте; Радуйся, скорбных неиждиваемая радосте. Радуйся, недугов наших целителю: Радуйся, истиннаго благочестия подвижниче. Радуйся, праведне Алексие, предивный чудотворче.

Сила Вышняго осени тя, велия искушения от демонов претерпевшаго, и даровася ти еже печаль всякую от душ страждущих отгоняти. И тако путь живота твоего в служении людем совершая, обителей райских жителем уподобился еси, идеже ныне любовию Богу взываеши: Аллилуйя.

Имеяй сердце горящее любовию ко Господу, едино помышлял еси, како спастися и со Христом в Царствии Небеснем пребыти, постом и добрыми делы, а наипаче молитвою Тому послужити потшался еси, отче Алексие; духом убо тя ведый преподобный Серафим, великаго молитвенника тя провозгласи. Темже славим тя тако: Радуйся, свеще, в молитве к Богу пламенеющая; Радуйся, звездо, сияющая верным. Радуйся, благовонное молитвы кадило; Радуйся, яко тобою Господь прославляется. Радуйся, в миру монашескому жительству прилежавый; Радуйся, гласу Божественному со трепетом внимавый. Радуйся, послушниче Христов совершенный; Радуйся, совершителю службы Божия усердный. Радуйся, образ и подобие Божие в ближнем возлюбивый; Радуйся, веру делами любве утвердивый. Радуйся, чистоты душевныя и телесныя сокровище; Радуйся, милосердия пучино. Радуйся, праведне Алексие, предивный чудотворче.

Бурю нападений демонских претерпел еси, егда враг рода человеческаго, завистник искони, умысли погубити тя, отче, и многое множество духов нечистых снидошася, да тя устрашат. Ты же, Святым Духом укрепляем, именем Господа нашего Иисуса Христа сим противлялся еси, и заступи тя Сама Пресвятая Богородица со Ангелы, воспевающими: Аллилуйя.

Слышавше святое житие твое, отче праведне, дивляхуся людие добродетелем твоим, и притекаху в весь твою, да тя яве узрят. Отонудуже исходяще, благодариша Господа, яко воздвигает рабов Своих на утешение верным. Мы же с ними воззовем ти: Радуйся, к дому Отца Небеснаго всем сердцем устремивыйся; Радуйся, на высоту безстрастия еще на земли возшедый. Радуйся, веселия Божественнаго в юдоли скорбной сподобивыйся; Радуйся, видения лика Христова и Пречистыя Богоматере удостоенный. Радуйся, сокровища духовная возлюбивый; Радуйся, плоть духу покоривый. Радуйся, нестяжателю предивный; Радуйся, человече Божий и доблий воине Христов. Радуйся, Света Невечерняго причастниче; Радуйся, святых подражателю и наследниче. Радуйся, яко велия искушения мужески претерпел еси; Радуйся, яко благодатныя дары преизобильно стяжал еси. Радуйся, праведне Алексие, предивный чудотворче.

Боготечней звезде подобяся, светозарный путь спасения показующей, во тьме греховней блуждающим путь правый житием твоим показал еси, отче Алексие, да спасеннии тобою вопиют Богу: Аллилуйя.

Видевше людие преславная чудеса, яже благодатию Божиею сотворил еси, вси в скорбех твоего предстательства прошаху, ты же молитвою и кротким вразумлением тех укреплял еси, сего ради воспеваем ти сицевая: Радуйся, святыя Церкве похвало и радование; Радуйся, добродетельми Христа выну прославляяй. Радуйся, дарами благодатными преисполненный; Радуйся, избранниче Христов, чудесами прославленный. Радуйся, Пресвятыя Богородицы благоговейный почитателю; Радуйся, чистоты ума и сердца хранителю. Радуйся, покаяния преславный проповедниче; Радуйся, благодатную силу смирения познавый. Радуйся, Богу и ближним нелицемерно служивый; Радуйся, пред святым престолом за вся люди слезно воздыхавый. Радуйся, отче праведный, любовию твоею немощи наша покрываяй; Радуйся, бедствующим защитниче. Радуйся, праведне Алексие, предивный чудотворче.

Проповедник чудес Божиих явился еси, совершенную любовь, яко дар Святаго Духа прием, немощи немощных подъял еси. Людие же вернии, недугов многообразных исцеление приявше, благодарственно взывают Богу: Аллилуйя.

Возсия чрез тебе милосердие Божие к людем русским, егда двадесять языков на Отечество наше ополчишася, грады и веси наша пожгоша, святыя церкви оскверниша, и многи убиша. Ты же, отче, яко и вси праведницы земли Русския, молился еси ко Господу о спасении Отечества нашего, и возвести Ангел тебе преславную победу воинства православнаго, небесными вои споспешествуема. Темже ублажаем тя сице: Радуйся, святый угодниче Божий, земли Русския красото и славо; Радуйся, христолюбиваго воинства присный ходатаю. Радуйся, державы Российския крепкое забрало; Радуйся, добрым воином ея несокрушимый щите. Радуйся, духовными оружии изрядно вооруженный; Радуйся, покровом Богоматере осененный. Радуйся, воине, со духи злобы ратоборствовавый; Радуйся, именем Христовым тех победивый. Радуйся, яко моление твое милость Божию привлекает; Радуйся, яко заступление твое от велия напасти избавляет. Радуйся, щедрот Божиих сокровище; Радуйся, благоутробия Его изобилие. Радуйся, праведне Алексие, предивный чудотворче.

Хотяй Всеведец Господь милость грешным явити, смиренней молитве твоей вняти благоволи, и отрока умерша пред всеми людьми воскреси. Мы же, дивящеся таковому твоему дерзновению, прославльшему тя Господу поем: Аллилуйя.

Новаго и дивнаго чудотворца в земли Россиистей яви тя Господь, отче Алексие, верна Господу нашему Иисусу Христу себе показавша и велия искушения претерпевша, сего ради великия дары от Господа прияти сподобился еси, и вся сия на служение ближним предал еси. Восхваляюще преславная чудеса твоя, воспеваем тебе: Радуйся, болящих здравие и хромых хождение; Радуйся, разслабленных возставление. Радуйся, из многих бесных духов нечистых изгнавый; Радуйся, яко николиже вера постыжена будет, показавши. Радуйся, людем малым сим, по заповеди Божией, себе отвергнувся, служивый; Радуйся, все упование твое на Господа возложивый. Радуйся, терпение и надежду на Бога не оставляти паству твою научавый; Радуйся, верность Тому в искушениях явити призывавый. Радуйся, предзревый будущая яко настоящая; Радуйся, ведевый дальняя яко ближняя. Радуйся, яко сокрытая яве обличал еси; Радуйся, яко имя Христово, имже чудотворил еси, возвеличил еси. Радуйся, праведне Алексие, предивный чудотворче.

Странное Ангелом и человеком явися, отче праведне, житие твое: быв человек, тело носяй, дух твой, яко безтелесен, в горняя устремил еси, пренебрег вся тленная, в Бога богатея: щедроты милосердия твоего на вся с верою притекающия к тебе излиял еси. Славяще Господа, даровавшаго ти благодать сию, воспоем людие: Аллилуйя.

Всего себе на служение Богу управил еси, отче, волю Божию выну творя и умом на небесех пребывая; сего ради духовнаго мира созерцатель сподобился еси быти, сия же видения тайно письменем предал еси, токмо малое нечто блаженной игумении Марии поведав. Дивящеся же сему и устрашающеся, с верою воззовем: Радуйся, пречудный лик Христов созерцавый; Радуйся, гласу Божественному пресладкому внимавый. Радуйся, яко стража Церкве восхоте тя Господь нарещи; Радуйся, яко овцы Своя словесныя тебе поручи. Радуйся, Пресвятою Богородицею со одра болезни возставленный; Радуйся, заступления Ея удостоенный. Радуйся, благодатный мир в сердце своем стяжавый; Радуйся, всем страждущим независтно милость твою изливавый. Радуйся, очима телесныма ангельское блистание видевый; Радуйся, небеснаго пения безплотных наслаждавыйся. Радуйся, Царствия Божия на земли предтече; Радуйся, земный Ангеле и небесный человече. Радуйся, праведне Алексие, предивный чудотворче.

Всякое естество ангельское радовашеся, егда един от Ангел возвести тебе в алтаре о начале твоего ангельскаго служения. Ты же, отче, житием твоим безплотным подобяся, воспел еси Богу: Аллилуйя.

Ветии многовещаннии умолкают, зряще обилие чудес твоих, Алексие праведне, мы же, неискусен язык имуще, обаче желанием прославити тя побеждаеми, с любовию взываем ти сицевая: Радуйся, Духа Святаго жилище украшенное; Радуйся, от бед и скорбей прибежище благоотишное. Радуйся, отче великий и смиренномудрый; Радуйся, души людския ко Христу приводяй. Радуйся, словеса Божия на сердце твоем начертавый; Радуйся, единыя правды Божия взыскавый. Радуйся, оправдания Божия паче всех тленных благ возлюбивый; Радуйся, в послушании Богови присно пребывый. Радуйся, сокровенных подвигов ради Христа делателю; Радуйся, тайныя милостыни раздаятелю. Радуйся, яко еси бесов добропобедный прогонитель; Радуйся, яко еси добродетелей в чадех твоих насадитель. Радуйся, праведне Алексие, предивный чудотворче.

Спасти хотя душу и Царствие Небесное наследовати, отче Алексие, велиим подвигом от Господа прощение грехов прияти сподобился еси, темже улучив жизнь вечную, со Ангелы славиши Бога: Аллилуйя.

Стена несокрушимая бысть молитва твоя людем православным, егда же призва тя Господь в обители небесныя, велиею скорбию о сиротстве своем сокрушающеся, плакашася вся чада твоя духовная горце; обаче и радостию о вечном твоем блаженстве плач растворяюще, взываху тебе: Радуйся, отче снятый, с нами на земли поживый; Радуйся, сродниче наш, Богу угодивый. Радуйся, молитися о нас пред Престолом Божиим присно обещавый; Радуйся, в животе богоугоднем утверждатися выну нас наставлявый. Радуйся, яко земля, приявшая мощи твоя, освятися; Радуйся, яко тою мнози недужнии исцелишася. Радуйся, по успении твоем с любящими тя духом пребываяй; Радуйся, просящих с верою николиже тщи отвращаяй. Радуйся, истинный пастырю стада Христова; Радуйся, правило жизни благочестивыя. Радуйся, заступниче наш богодарованный; Радуйся, наставниче наш богопросвещенный. Радуйся, праведне Алексие, предивный чудотворче.

Пение всеумиленное приими от нас, отче праведне, пред Престолом Всесвятыя Троицы непрестанно моляся за ны; мы же со Ангелы и всеми святыми радующеся о славе твоей, поем Богу: Аллилуйя.

Светозарному светильнику уподобился еси, отче, сияние святости источая, благодати Духа Святаго исполнен быв. Мы же, мысленныма очима на тя взирающе и лучами, от тебе исходящими, согреваеми, любовию к тебе уязвляемся и взываем ти таковая: Радуйся, древним великим отцем в подвизех подражавый: Радуйся, тех ревности по Бозе преисполненный. Радуйся, невещественным огнем осияваемый; Радуйся, на воздусе моливыйся. Радуйся, яко тобою благословися земля окрестная; Радуйся, яко тобою прославися Новград Нижний. Радуйся, страны нашея Российския дивная доброто; Радуйся, Вселенския Церкве цвете благоуханный. Радуйся, крине небесный, на земли процветший; Радуйся, во плоти ангельскою чистотою блиставый. Радуйся, силу правыя веры, человеки обновляющую, всем явивый;Радуйся, славу Христа Человеколюбца показавый. Радуйся, праведне Алексие, предивный чудотворче.

Благодать от святых мощей твоих обильно изливая, вся недужныя с верою к тебе притекающия здравы сотворяеши, отче Алексие. Славяще Господа, даровавшаго нам о тебе таковыя милости, хвалебную песнь воспоем Ему: Аллилуйя.

Поюще равноангельное житие твое и преславная чудотворения, Алексие праведне, дивящеся добродетелем твоим, ублажаем тя яко дивнаго о нас молитвенника пред Богом, темже со умилением вопием ти: Радуйся, источниче исцелений благодатных; Радуйся, сострадальниче сирых и страждущих. Радуйся, милостивый скорбящим помощниче; Радуйся, наставниче ищущим спасения. Радуйся, Небеснаго Отечества гражданине; Радуйся, Горняго Иерусалима жителю. Радуйся, добродетели ризу светлую стяжавый; Радуйся, радости вечныя удостоенный. Радуйся, яко в обителех райских наслаждаешися; Радуйся, яко Господу в веселии предстоиши. Радуйся, о всех помощи твоея просящих молит венниче; Радуйся, за вся верныя ко Христу и Богородице ходатаю. Радуйся, праведне Алексие, предивный чудотворче.

О, прехвальный угодниче Христов и великий чудотворче, праведне отче Алексие, приим малое сие приношение наше, умоли Господа Иисуса Христа даровати нам в покаянии усердие, к деланию заповедей Божиих твердое произволение, в правой вере утверждение, во всех делех наших благое поспешение и по скончании живота нашего души спасение, да с тобою вкупе воспоем Богу: Аллилуйя. Аллилуйя. Аллилуйя.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)